باسلام خدمت دوستان

شاید خیلی هاتون بخواید بدونید برای طراحی وب بهترین برنامه ها کدومان!

من میخوام یه سری نرم افزار توی این پست بهتون معرفی کنم که بهترین نرم افزارها در زمینه طراحی صفحات وب هستن.

توی لیست من بیشتر امکانات و سریع بودن و قدرت بیشتر مد نظرم هست.

این رو هم یاد آوری کنم زبان های برنامه نویسی وب مثل زبان های برنامه نویسی کامپیوتری مثل C++ و یا C# و ... نیستند که نیاز به نرم افزار خاصی برای کامپایل کردن و اجرا شدن داشته باشند و یا حتما باید توسط نرم افزار خاصی کدهاشون نوشته بشه.

یکی از مزیت های زبان های برنامه نویسی تحت وب هم همینه که حتی توی برنامه ای به سادگی Note Pad هم میشه کدهاشون رو دستی نوشت و توی مرورگر اجرا کرد.

باتشکر surprise

(برید ادامه مطلب) !

قبل از هر چیزی بگم این نرم افزار ها رو خودم دوست دارم که اینجا معرفیشون میکنم وگرنه هزاران هزار نرم افزار برای طراحی وب هست!

1 : MacroMedia DreamWeaver که میشه گفت معروفترین نرم افزار برای طراحی وب هست. این نرم افزار توسط شرکت ماکرومدیا ساخته شده بود که چند سال پیش شرکت ادوبی (Adobe) حسودی کرد و این شرکت رو خرید و حالا این نرم افزار رو باید Adobe DreamWaver بگیم : دی!

این نرم افزار نیاز به توضیح چندانی نداره چون یه برنامه همچی تمومه و باهاش هرچیزی میشه بسازی.

کلا امکاناتش در حد المپیکه : دی!


2 : Microsoft Expression Web که از ابر شرکت مایکروسافت هست (لامصب توی هرکاری این شرکت دست برده : دی!). این نرم افزار با محیط کاربری بسیار آرامبخش از نظر خودم و بسیار مرتب وجود داره و نرم افزاری بسیار سبک هست. یکی از قابلیت های این نرم افزار دارای بخشی بنام Super Preview هست که باهاش میتونید قالبتون رو توی محیط اینترنت اکسپلورر و انواع نسخه هاش ببینید و بفهمید که قالبتون چه مشکلاتی درون اینترنت اکسپلورر داره. اینو بگم این نرم افزار اصلا کمی از دریم ویور که در بالا گفتیم نداره و شاید کمی هم از اون کامل تره. کلا هرچی که مایکروسافت بسازه یه چیز دیگس : دی!


3 : JetBrains PHPStorm که خدای هرچی برنامس. این برنامه کدهاتون رو برای HTML5 بهینه می کنه و دارای بانک اطلاعاتی بزرگی از تمام کدهای زبان های برنامه نویسیه. حتی وقتی دارید کدهاتون رو می نویسید خودش اتوماتیک نوع بهینه شدش رو برای مرورگرهایی مثل فایرفاکس و کروم و اپرا و اینترنت اکسپلورر براتون نشون میده. امکاناتش به قدری زیاده که تا فردا هم بگم کم گفتم. میتونید با استفاده از ترفندهاش با زدن چند دکمه چندین خطد کد بنویسید. برای مثال اگه نشانگر موس رو روی یک خط از کدهاتون که میخواید بزارید و اونجا کلیک کنید و سپس دکمه CTRL + D رو بزنید هر بار که این دو دکمه رو بزنید اون خط رو کپی می کنه و در زیرش اضافه می کنه.

یا اینکه اسم یک تگ HTML رو بنویسید و جلوش یه علامت ضربدر بزنید و جولی ضربدر تعداد مورد نظرتون رو و سپس کلید اینتر.اینطوری به اون تعداد از همون تگ میسازه اینطوری p*5

کد بالا پنجتا تگ p میسازه. یا اگه اینطوری عمل کنید table>tr>td*2

این کد رو براتون میسازه :

خلاصه نرم افزار نازیه فقط یکم سنگینه و برای کامپیوترهایی که رم و سی پی یو شون ضعیفه زیاد بدرد نمی خوره!


4: Sublime Text این برنامه با اینکه کوچیک و ساده هست دست کم نگیرینش. امکاناتی داره که توی هیچ نرم افزاری نیست. مثلا اگه حین کدنویسی توی این نرم افزار باشید و برقا برن : دی ! و شما کدتون رو ذخیره نکرده باشید اون کد شما رو حذف نمیکنه و توی خودش و همون حالت نگه میداره و یا حتی اگه از بی حواسی برنامه رو ببندید بازم کدهاتون رو نگه میداره. اتوماتیک هر جا بعد از تگ html </  خودش اون کد رو مینویسه و نیازی نیست برای مثال وقتی خواستید تگ table رو ببندید حتما برید و آخرش بنویسید </table>

کافیه فقط </  رو بزنید تا خودش بقیه کد رو بنویسه. این برنامه از حدود 50 زبان برنامه نویسی پشتیبانی میکنه و میتونه توی این کدها راهنماییتون کنه.

 

خوب میرسیم به بهترین برنامه برای کدنویسی صفحات وب : NotePad مخصوصا از نوع NotePad++

والا. هم سبکه ، هم سریع هم خودش نصبه هم .......

باتشکر

 

اطلاعات مطلب
نویسنده :

admin

❤️ امتیازات این مطلب : 0
تعداد بازدید : 285
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه 09 اردیبهشت 1395 و ساعت 16:22
دسترسی بیشتر (ابزارهای مطلب)
نوع فونت متن :
اندازه فونت متن : (اندازه متن)
رنگ متن : (مقدار هگزادسیمال رنگ)

لینک این مطلب را در سایت خود قرار دهید :
تعداد حروف بکار رفته در متن :
اشتراک گذاری :