زبان پایتون ( Python ) یک زبان مفسری است که در سال 1991 میلادی توسط خالق هلندی اش یعنی گیدو ون روسام ( Guido Van Rossum ) ابداع شد .


تلفظ صحیح Python کلمه پایتان است که برای راحتی پیشتر در زبان پارسی پایتون خوانده می شود .

علت نام گذاری پایتون به این نام علاقه خالق آن به سریال کمدی Monty Python می باشد و به همین خاطر او این نام را برای این زبان برگزید . یکی دیگر از علل قدرتمندی پایتون داشتن کتابخانه های بسیار زیاد آن است . پایتون دارای هزاران کتابخانه ( که در دنیای پایتون بنام Module شناخته می شوند ) است .

پایتون یکی از زبان های قدرتمند دنیا می باشد که همیشه در بین 10 زبان پرطرفدار دنیا قرار دارد . این زبان در سیستم های گوگل ( Google ) ، یاهو ( Yahoo ) ، آمازون ( Amazon ) ، هولو ( Hulu ) ، یوتیوب ( You Tube ) و حتی نرم افزار معروف سابلایم ( Sublime ) نیز استفاده شده است . از قابلیت های دیگر این زبان می توان به دارا بودن دستورالعمل ( Syntax ) بسیار ساده و آسان برای یادگیری اشاره نمود . همچنین این زبان دارای قابلیت چند سکویی بودن یا Cross Platform نیز می باشد که همین امر باعث شده است بسیار به آن روی بیاورند . این زبان در دو نسخه منتشر شده است که در بخش مقدمه به آن ها پرداختیم . پایتون زبان محبوب هکر ها ( Hackers ) نیز می باشد و با استفاده از این زبان میتوان انواع کد های مخرب و یا Exploit ها را ایجاد نمود . همچنین پایتون یکی از زبان های مطرح برای دانشمندان داده ای (Data Sciences ) بعد از زبان R می باشد .
اطلاعات مطلب
نویسنده :

admin

❤️ امتیازات این مطلب : 89
تعداد بازدید : 175
ارسال شده در تاریخ دوشنبه 28 فروردین 1396 و ساعت 17:46
دسترسی بیشتر (ابزارهای مطلب)
نوع فونت متن :
اندازه فونت متن : (اندازه متن)
رنگ متن : (مقدار هگزادسیمال رنگ)

لینک این مطلب را در سایت خود قرار دهید :
تعداد حروف بکار رفته در متن :
اشتراک گذاری :