close
چت روم
پایتون
Advertise
subjects دسته بندی موضوعات
login ورود

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید می توانید با وارد نمودن اطلاعات خود در کادر زیر به عنوان کابر وارد سایت شوید

نام کاربری :
رمز عبور :
در صورت فراموشی رمز عبور خود کلیک کنید
fast register عضویت سریع

شما میتوانید با عضویت در این سایت از تمام امکانات آن استفاده کنید ، کافی است به ما بیپوندید !

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
counter آمار بازدید
افراد آنلاین : 1
تعداد مطالب : 207
کل نظرات : 29
تعداد اعضای سایت : 310
بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 259
بازدید این هفته : 1,098
بازدید این ماه : 6,357
ورودی گوگل امروز : 0
ورودی گوگل دیروز : 36
بازدید کل : 93,453
سیستم عامل شما :
نام مرورگر شما :
آی پی شما : 54.162.239.233
mail آگاهی نامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مطالب سایت در ایمیل خود آگاه شوید


lastposts آخرین پست ها
hit posts پست های دارای بیشترین بازدید
random posts پست های شانسی
archive آرشیو

سلام .

Decorator ها یا دکوراتور ها در اصل توابعی هستند که که تابعی که بعد از اونها فراخوانی یا ساخته بشه رو به عنوان آرگومان میگیرن و یک تابع جدید و یا یک مقدار جدید رو برگشت میدند .

دکوراتور ها یکی از مهم ترین وجه تمایز های پایتون با سایر زبان های برنامه نویسی هست که باعث شده دستکاری توابع بسیار آسان تر بشه .

برای ساخت یک دکوراتور باید ابتدا یک تابع بسازید و بعد هر جا که خواستید و قبل از فراخوانی تابع مورد نظر با پرفیکس کردن ( قرار دادن قبل از ) نام تابع دکوراتور حرف @ رو قرار بدید  و بعد نام تابع دکوراتور بدون فراخوانی اون ، یعنی بدون () مانند زیر :



def decor (func) :
    def call (f):
        print("<p>"+str(f)+"</p>")
    return call(func)

@decor
def hello():
    return "In The Name Of God"
برای دیدن فیلم آموزش دکوراتور ها از شرکت لیندا به ادامه مطلب مراجعه کنید .

زبان پایتون ( Python ) یک زبان مفسری است که در سال 1991 میلادی توسط خالق هلندی اش یعنی گیدو ون روسام ( Guido Van Rossum ) ابداع شد .


سلام ...

زبان پایتون یکی از قویترین زبان های شی گرای موجود هست .

پایتون یک زبان تماما شی گرا هست یعنی همه چیز توی پایتون شی محسوب میشه برای مثال رشته ها یا همون string ها و یا اعداد که ما با نام integer می شناسیمشون و یا اعداد اعشاری (float) و حتی متغیر ها و حتی خود توابع و ...

 

به خاطر همین ویژگی هست که پایتون بسیار محبوبه . مبحث شی گرایی به تازگی وارد برنامه نویسی شده ( در حدود چند سال پیش) و تا قبل از اون برنامه نویس ها به روش روال گرا و یا تابع گرا برنامه نویسی می کردند .

 

برنامه نویسی شی گرا یا OOP چیست ؟

 

برنامه نویسی شی گرا یا Object Oriented Programming که به اختصار OOP هم یهش می گن نوعی روش هست برای نوشتن کد ها به صورتی که سیستم اینترپرتر ( مفسر ) که کد ها رو اجرا می کنه اونها رو به دید یک شی ببینه . یعنی کد شما یه سری مشخصات یا Property داشته باشه و یه سری رفتار یا Method که بعدا بتونید بر اساس این مشخصات از اون استفاده کنید برای مثال :

 

ما یک شی به نام ماشین (Car) ایجاد می کنیم .

بعد بهش یه سری خصوصیت میدیم . مثلا :‌ یه ماشین ۴ تا چرخ داره . یه موتور داره . ممکنه ۴ سیلندر باشه . یه بدنه داره . یه شاسی داره و ...

حالا شی ما ساخته شده و این خصوصیت ها رو داره . حالا ما میتونیم به این ماشین خصوصیات دیگه ای رو اضافه یا کم کنیم و یا حتی از روش نمونه یا Instance بسازیم ..

 

در پایتون اشیاء رو با استفاده از کلمه کلیدی class با حروف کوچک میسازند ..

جالب اینجاست که خود کلاس ها زیرمجموعه یه کلاس درون ساخت پایتون بنام classobj هستند و یه فرزند یا Child محسوب میشن ...

توی پایتون به کلاس ها type هم میگن ...

 


سلام

باز هم من اومدم با یه ابزار تازه ، ایندفعه به زبان پایتون !

یه ابزار انکریپتور هست که با پایتون ساختمش و شما میتونید محتوای فایل ها رو با Base های مختلف انکد کنید ، به صورت پیش فرض روی بیس 2 گذاشتمش ولی میتونید تا بیس هایی حداکثر از 0 تا 256 انکد کنید .

طریقه دیکد کردن کدهاشم نوشتم توی خود ابزار باید کد هایی که مثلا با بیس 16 انکد شدن رو به ابزار بدید و بیسش رو روی همون 16 تنظیم کنید .. اسم شیوه انکدش رو گذاشتم pi2 ( وحی الهی بود : دی )

این ابزار 4 تا ورودی میگیرده ، اولی مقدار بیس رو میخواد که اگه خالیش بزارید دیفالت 2 میشه ، دومی آدرس فایلی که باید محتواش انکد یا دیکد بشه رو میخواد ، سومی مسیر ( دایرکتوری ) که فایل خروجی توش ذخیره بشه رو میخواد و چهارمین ورودی هم نام و پسوند فایل برای ذخیره اش رو میخواد مثلا hello.html یا hello.txt و ...


من این ابزار رو به صورت open source براتون میزارم تا از روش یکم پایتون هم یاد بگیرید .

در ضمن اگه توی انگلیسی هاش یکم غلط املایی دیدید به بزرگی خودتون ببخشید : دی


این ابزار رو واسه پایتون نسخه 2 ساختم و توی پایتون 3 یکم ارور میده ...


باتشکر

خب سلام علیکم ... 

امروز به دلیل بی حالی فراوان یکم درباره ماژول های درونی پایتون میگم ...

ماژول چیست ؟ 


پایتون یه سری ماژول ( Module ) درون برنامه ای داره که با هر آپدیت بیشتر هم میشن ... 
این ماژول ها در اصل یه سری کلاس هستند که توسعه دهندگان پایتون بهش اضافه می کنند ... 
این ماژول ها امکانات فراوانی برای شما به ارمغان میارن و خیلی هم سرگرم کننده هستند ... 
جاوا اسکریپت رو یادتونه ؟ یه شی داشت بنام Math ؟ 
توی پایتون هم یه شی هست به نام math ( با حروف کوچیک ) ... 
منتها شما باید برای استفاده ازش اون رو ایمپورت کنید ... 


ماژول ها رو در پایتون به صورت امپورت کردن استفاده می کنند ... 
یعنی برای مثال وقتی میخوان از شی math استفاده کنند ( معمولا در اول کد ها مینویسن ;import math 
بعد دیگه این شی تا آخر در دسترسه شونه ! 
دیگه هر جا خواستن ازش استفاده می کنن مثل زیر : 

import math;

import this; 


بعد از ایمپورت کردن برای ثال ماژول math اگه بنویسید print math.pi عدد پی رو برایتون به نمایش در میاره ... 
ولی اگه ماژول math رو ایمپورت نکنید و بنویسید math.pi ارور میده و میگه math.pi آندیفاینده ! ( پیدا نشد ! ) 

ماژول های پایتون بسیار زیادن ... 

برای مثال ماژول this شعار های زبان پایتون رو مینویسه ! 
شعار های پایتون اینها هستند ... 


The Zen of Python, by Tim Peters 

Beautiful is better than ugly. 
Explicit is better than implicit. 
Simple is better than complex. 
Complex is better than complicated. 
Flat is better than nested. 
Sparse is better than dense. 
Readability counts. 
Special cases aren't special enough to break the rules. 
Although practicality beats purity. 
Errors should never pass silently. 
Unless explicitly silenced. 
In the face of ambiguity, refuse the temptation to guess. 
There should be one-- and preferably only one --obvious way to do it. 
Although that way may not be obvious at first unless you're Dutch. 
Now is better than never. 
Although never is often better than *right* now. 
If the implementation is hard to explain, it's a bad idea. 
If the implementation is easy to explain, it may be a good idea. 
Namespaces are one honking great idea -- let's do more of those! 


سلام 

بحث امروز : متغیر ها در زبان پایتون 


متغیر ها خانه هایی ار حافظه هستند که اطلاعات درونشون ذخیره میشه ، این اطلاعات میتونه عدد یا اینتجر باشه ، میتوهه متن یا همون استرینگ باشه ، میتونه اعداد اعشاری یا float باشه و ... 


برای اینکه راحت با مسائل کنار بیاید روی واژه ها تمرکز کنید ... 
مثلا ما داریم میگیم متغیر : یعنی در حال تغییر یعنی خانه ای از حافظه که اطلاعات درونش هر لحظه ممکنه تغییر کنه . توی ریاضی اول راهنمایی تا آخر دانشگاه هم همیشه اسم متغیر به گوشتون خورده مثبلا معلم میگفت متغیر x یا متغیر y : دی 



پایتون یک زبان سطح بالای برنامه نویسی هست که بسیار سبک و سریع هست و یکی از زبان های مورد علاقه هکر ها ...
این زبان ساده ترین زبان برنامه نویسی هست به نظر من !
این زبان در سال 1991 ساخته شده توسط Guido van Rossum
فلسفه اصلی ساخت این زبان این بود که علاوه بر این که بسیار خوانا باشه بتونه با کمترین میزان کد بیشترین بازدهی رو داشته باشه ...
این زبان خدای زبان های شی گراس : دی
توی این زبان حتی متغیر ها هم شی به حساب میان چه برسه به بقیه : دی ( همه چیز در پایتون شی محسوب میشود )
پایتون یک زبان Cross Platform هست و در تمامی سکو ها و به قول خودمون سیستم عامل ها پشتیبانی میشه .
+

این زبان دارای کلاس ها ( ماژول ها ) ی درونی بسیار زیادی هست که شما میتونید با دستور import اون ها رو فراخونی کنید ( بعدا توضیح میدم )
شما میتونید حتی کدهای این زبان رو در cmd ویندوز هم اجرا کنید ..
برای اجرا شدن این زبان روی ویندوز باید آخرین نسخه پایتون رو دانلود کنید که همه جا هست ...
بسته نرم افزاری پایتون کاملا متن بازه و هر چقدر بخواهید میتونید باهاش ور برید : دی

این زبان بسیار صریح هست ( دستور import this ) ...
اولین شعار این زبان : زیبا بهتر از زشت است
به همین صراحت و سادگی : دی
این زبان یک زبان تفسیری هست . یعنی مثل جاوااسکریپت نیاز به یه مفسر داره ، مفسر جاوااسکریپت در مرورگر قرار داره و مفسر پایتون همون نرم افزار پایتون هست که باید نصب کنید ...
برای مثال زبان هایی مثل C نیاز به کامپایلر دارند یعنی کد ها باید کامپایل بشن به زبان ماشین که بسته به معمای و Architcture پاحد پردازنده مرکزی یا همون CPU نوع کامپایلش فرق خواهد داشت .
هر چقدر به طرف زبان های سطح پایین برید کدنویسی سخت تر میشه ولی در عوض دسترسی بیشتری به سخت افزار خواهید داشت ...
برای مثال زبان ماشین و اسمبلی سطح پایین ترین زبان های جهان هستند و پدر جد بیل گیتس هم نمیتونه یادشون بگیره : دی

این زبان دارای دو نسخه هست که هر دونسخه کاملا متن باز و اپن سورس هستند . یکی نسخه ۲ و دیگری نسخه ۳ که میشه گفت این بزرگترین اشتباه طراحان پایتون بود که زبان رو دونسخه ای کردند البته نگران نباشید آخرین نسخه پایتون ۲ نسخه ۲.۷ هست . بعد از این دیگه آپدیت نخواهد شد و پایتون ۲ منقرض میشه و شما بهتره از پایتون نسخه ۳ استفاده کنید . پایتون نسخه واقعا نهایت قدرت پایتون هست و بسیار قویتر و کامل تر از پایتون ۲ هست . البته این رو بدونید سینتاکس پایتون ۲ و ۳ به میزان ۵ درصد یا کمتر با هم تفاوت داره ...

گوگل و یاهو برای زیر ساخت های امنیتی شون از این زبان استفاده می کنند ، حتی از این زبان توی پلی استیشن هم استفاده شده ...
این زبان بر عکس جاوااسکریپت و سایر زبان ها به فواصل حساسه ، مثلا فواصل تعیین میکنند که از کدوم خط به بعد تابع بسته میشه و یا از کجا به بعد if , elif و else و غیره تموم میشن ...

این زبان دارای ماژول های فوق العاده زیادی هست و این کار شما رو بسیار راحت میکنه . همچنین پایتون مثل Perl از تکنولوژی CGI ( Common Gateway Internet ) هم به طور کامل پشتیبانی میکنه و یعنی شما میتونید با این زبان حتی وب سایت و وب اپلیکیشن راه اندازی کنید . حتی برای ساخت سایت یا پایتون ماژول های قدرتمندی مانند جنگو و فلسک هم ایجاد شدند .

این زبان به قدری پر کاربرده که حتی دو نسخه CPython و JPython هم ازش ساخته شده و برای برنامه نویسان C و Java این قابلیت رو فراهم میکنه که از این زبان در بین کدهاشون استفاده کنند ..

همچنین این زبان دارای کتابخانه قدرتمندی بنام ctypes هست که با اون میتونید به کتابخانه های سیستمی و فایل های dll و so هم دسترسی داشته باشید .

ادیتور های بسیار زیادی برای این زبان ساخته شده اند . یک ادیتور درون ساختی برای خود پایتون وجود دارد بنام IDLE که خود خودو فان روسوم و جمعی از رفقایش آن را طراحی نموده اند (‌ با کتابخانه TKinter ) و یا ادیتور های کاملی مثل PyCharm و یا پلاگین Pydev که بر روی Eclipse نصب می شود و همینطور نرم افزار Aptana Studio که هم برای ویندوز وجود دارد و هم سیستم های مبتنی بر لینوکس و همین طور مک او اس و یا ادیتور هایی مثل Sublime و Brackets و یا Ninja IDE و ...

این زبان از روش بایت کد کردن کد ها برای افزایش سرعت ماژول های خود استفاده می کنه یعنی به محض وارد کردن ماژول مورد نظر در برنامه تان فایلی با نام همان ماژول و با و پسوند .pyc ( Python Compiled ) تولید میشود که این فایل به جای فایل اصلی ماژول شروع به کار کرده و به این خاطر سرعت کار را افزایش می دهد .

پایتون در اصل برای استفاده در محیط CMD یا بهتر است بگویم Shell ایجاد شد و زیاد با محیط گرافیکی رابطه خوبی ندارد اما ماژول های بسیار قدرتمندی از جمله Tkinter که به صورت Built-in در خود پایتون موجود است و یا کتاب خانه معروف و عظیم QTکه با نام pyqt برای پایتون وجود دارد میتواند تجربه یک برنامه با رابط گرافیکی بسیار قوی را به شما بدهد .

پایتون برای چه کارهایی خوب نیست ؟

پایتون صرفا یک زبان مفسری است و برای کارهایی که نیاز به ریسه ها ( Threads ) و پروسه های فراوان و سنگینی دارند خوب نیست . این زبان یک زبان محبوب برای Data Scince ها و کسانی که میخواهند با کمترین کد نویسی بیشترین بازده را دریافت کنند مفید است .
همچنین این زبان به سخت افزار و لایه های پایین سیستمی دسترسی ندارد .

پایتون ساده ترین سینتاکس ها رو داره و تعداد واژه های کلیدیش بسیار کم هستند ( دقیقا یادم نیست چندتا داره ) ...
از اونجایی که توی پایتون همه چیز شی به حساب میاد ساخت کلاس ها و اشیاء در پایتون بسیار ساده هست ...

و در آخر ...

صدق الله العلی العظیم
آخرین ارسالی های انجمن
Your Browser Does Not Support HTML5

█ معرفی وب سایت های خفن و کاربردی █

بازدید : 238 جواب ها : 9 آخرین ارسالی از : armennet
Your Browser Does Not Support HTML5

10 گل برتر مرحله گروهی کوپا آمریکا

بازدید : 96 جواب ها : 0 آخرین ارسالی از : admin
Your Browser Does Not Support HTML5

5 شوت زاویه بسته دیدنی مسی که گل نشد

بازدید : 80 جواب ها : 0 آخرین ارسالی از : admin
Your Browser Does Not Support HTML5

معرفی بازی Aliens Drive Me Crazy؛ هجوم فضایی ها

بازدید : 105 جواب ها : 0 آخرین ارسالی از : admin
Your Browser Does Not Support HTML5

آشکار شدن مشخصات سخت افزاری Honor 5A Plus از طریق GFX benchmark

بازدید : 111 جواب ها : 0 آخرین ارسالی از : admin
Your Browser Does Not Support HTML5

هشت دنیایی که بیشتر از سایر سیارات ممکن است حیات فرازمینی را در خود جای داده باشد

بازدید : 102 جواب ها : 0 آخرین ارسالی از : admin
Your Browser Does Not Support HTML5

آموزش کامل تنظیمات و کار با افزونه ساخت نقشه برای سایت وردپرسی (Google XML Sitemap)

بازدید : 126 جواب ها : 0 آخرین ارسالی از : admin
Your Browser Does Not Support HTML5

سری قالب های سایت هاستینگ برای وردپرس

بازدید : 94 جواب ها : 0 آخرین ارسالی از : admin
Your Browser Does Not Support HTML5

معرفی چند افزونه پر کاربرد برای وردپرس

بازدید : 102 جواب ها : 0 آخرین ارسالی از : admin
Your Browser Does Not Support HTML5

اموزش نصب قالب های وردپرس

بازدید : 89 جواب ها : 0 آخرین ارسالی از : admin
Your Browser Does Not Support HTML5

اموزش نصب افزونه های وردپرس

بازدید : 84 جواب ها : 0 آخرین ارسالی از : admin
Your Browser Does Not Support HTML5

طریقه نصب وردپرس روی هاست سی پنل

بازدید : 83 جواب ها : 0 آخرین ارسالی از : admin
دانــــش و فنــــــاوری بستن